CX-30 este de departe unul dintre cele mai apreciate modele din gama celor de la Mazda, fiind acel SUV nici prea mare, nici prea mic pe care și-l dorește să îl conducă orice șofer. Construit în spiritul Jinba Ittai, CX-30 îți reamintește încă de la primele viraje de acea plăcere a condusului pe care poate că nu ai mai simțit-o de multa vreme și la care ai visat dintotdeauna!
Ca toate celelalte modele construite de Mazda, și CX-30 arată foarte bine la exterior, având o înfățișare plăcuta ochiului. Nu iese neapărat în evidență cu ceva extravagant, dar nici nu poate fi trecut cu vederea pe șosea. Lucrurile continuă în aceeași notă și la interior, atenția celor de la Mazda pentru detalii fiind la un cu totul și cu totul alt nivel. Constructorul japonez și-a propus să construiască o relație specială între șofer și mașină, ceea ce i-a și reușit.
Mazda CX-30 pornește în România de la un preț de 24.790 de euro, caz în care vorbim despre o motorizare e-Skyactiv G mild-hybrid pe benzină de 122 de cai putere. Modelul beneficiază de aportul unui sistem de tracțiune față, în timp ce transmisia este asigurată prin intermediul unei cutii manuale cu șase trepte. Nici consumul nu este unul rău pentru un astfel de model, fiind nevoie de doar 5.1 litri de carburant pentru parcurgerea unei distanțe de 100 de kilometri.
În versiunea de bază sunt incluse o serie întreagă de dotări, printre care și următoarele: jante din aliaj de 16 inci, scaune din stofa, afișaj activ color proiectat pe parbriz, asistent inteligent de frânare, E-Call, faruri LED, stopuri LED, închidere centralizată, oglinzi retrovizoare exterioare electrice, pilot automat adaptiv Mazda, senzori de parcare spate, sistem audio cu opt difuzoare, volan îmbrăcat în piele, sistem de navigație integrat și așa mai departe.
GT Plus este cea mai scumpă versiune a lui CX-30 din țara noastră, prețul cerut de Mazda în acest caz ajungând la 30.090 de euro. De această dată avem o motorizare e-Skyactiv X mild-hybrid pe benzină de 186 de cai putere, căreia i se alătură un sistem de tracțiune față și o transmisie manuală tot cu șase trepte. Consumul este chiar mai mic în acest caz, ajungând la 4.9 litri/100 km.
Versiunea GT Plus vine la pachet cu un set de jante de aliaj de 18 inci, scaune față încălzite, acces fără cheie Smart Key, geamuri fumurii spate, faruri LED Matrix, senzori de ploaie și de lumină, senzori de parcare față și spate, hayon acționat electric, ornamente cromate, volan încălzit și așa mai departe.